קניונים נטושים בארה"ב הופכים לבתי דירות

בבלוג זה, הבלוג של יזם הנדל"ן אלעד עדן נבקש לסקור בתקופה הקרובה פרויקטים ייחודיים בעולם שיכולים להיות לפתרונות דיור מעולים לצעירים בישראל. אלעד עדן מעריך כי אם יישמו ב-10% מהפרויקטים הנבנים כיום בישראל את העקרונות שקיימים בעולם לדירות לצעירים. אלעד עדן מעריך כי אם הממשלה תסכים לבצע את ההערכות של סקריה זו אזי שוק הדיור לצעירים צפוי להנות מהיצע דירות סטודיו רחב מאוד. 


תם עידן הקניונים האמריקאים

הקניון האמריקאי הפך להיות לייצור סכנת הכחדה. במרוצת השנים האחרונות מוקמים אתרים ייעודים שמתארים את מצבם של הקניונים ברחבי ארצות הברית, כמו גם ספר. יחד עם זאת, לא כל הקניונים יסיימו שוממים. כשהקונים עוזבים, לעיתים ניתן להמשיך לעשות שימוש במבנה כמו למשל למרפאות-קליניקות, משרדים של חברות הייטק, דירות מגורים ומעונות סטודנטים. 
אלעד עדן מדגים דירה של מיקרו סטודיו כפי שניתן לראות בקניון ארקייד אמריקה
דירת מיקרו סטודיו בקניון ארקייד פרובידנס מאת אלעד עדן

קניון ארקייד פרובידנס 

בפרובידנס שברוד-איילד יזמים הפכו את אחד הקניון הראשון בארה"ב שנבנה לפני למעלה מ-190 שנה, ה"ארקייד פרובידנס" (Arcade Providence) שהיה הקניון הראשון בארה"ב עם מגוון רחב מאוד של חנויות בוטיק. הפכו את החנויות ל-50 מיקרו דירות. 

אלעד עדן מצרף תמונה של החלל המשותף בדירה בקניון ארקייד פרובידנס בניו יורק
החלל המשותף בדירת מיקרו-סטודיו בארקייד פרובידנס

אלעד עדן מספר על המיקרו דירות

אלעד עדן מספר כי במיקרו דירות הללו ישנם את כל האבזור הצריך לדירה, ממקרר וכיריים ועד מיטה זוגית וארון בגדים ומתלה קולבים. הדיירים שמתגוררים בבניין דירות זה צריכים רק להביא 2 מזוודות, כל השאר כבר נמצא בפנים" כך מספר יזם הנדל"ן אלעד עדן.

החלל המרכזי מכניס אור טבעי למתחם ומאפשר לכל דירה להנות מאור השמש יחד עם זאת החלל משמש לחוויה משותפת של כלל השכנים שכך מכירים יותר טוב אחד את השני,  בכל קומה יש חדר כביסה, מתחם ישיבה משותף, מחסן לכל דירה, חניית לאופניים ולחפצים שאינם מתאימים לדירות...


הבלוג של אלעד עדן - האור הטבעי שנכנס לחלל המרכזי והמסדרונות
החלל המשותף של הארקייד עם האור הטבעי שנכנס לדירות מהתקרה השקופה

ההיסטוריה של קניון ארקייד 

הקניון נבנה בשנת 1828 והיה לקניון המקורה הראשון הסגור בארה"ב, הקניון פעל במשך שעתיים ביום בשעות הצהריים כאשר הסוחרים בשוק המזון הבוטיקי קיוו כי הגידול באוכלוסיה בפרברים של ניו יורק יעלה את הדרישה למזון איכותי. בשנת 1976 הקניון הוכרז מבנה לשימור. 

הקניון הוקם ללא מעליות ועד היום אין בו כל מעלית בין הקומות. משכך, הקונים שהגיעו נשארו רק בקומת הקרקע ולא עלו לקומות המסחר מעל לקומת הקרקע. אלעד עדן מספר כי הסוחרים בקומות אלו לא ראו הצלחה בעסקיהם, משכך הקניון נסגר בשנת 2008. 

6 שנים מאוחר יותר, הקניון נפתח מחדש כקומפלקס של דירות מיקרו סטודיו לאחר השקעה של 10 מיליון דולר.   פרויקט המגורים נמצא ברמת אכלוס של 100%, אלעד עדן מספר כי נכון לסוף 2016 רשימת ההמתנה לדירה בפרויקט עמדה על 400 איש.

Elad Eden Blog - Picture of the first year of Arcade mall 1828
הקניון כפי שנראה בשנים הראשונות (ארכיון פרובידנס) צלם: עדן

סרטון יו-טיוב של הפרויקט






תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה