מיקרו דירות - הטרנד העולמי מגיע גם לישראל

בתקופה האחרונה מפזרים שרי הממשלה הבטחות לכך שמחירי הדיור יירדו, דיור בר השגה, ופרויקטים של דיור לצעירים. ברחבי העולם כבר מכירים פרויקטים של השכרה לצעירים מזה זמן רב, בייחוד בערים הגדולות, ניו-יורק, לונדון, ברלין...


יחידת מיקרו סטודיו ניידת מתוך הבלוג של יזם הנדלן אלעד עדן
הבלוג של אלעד עדן - דוגמא ליחידת "מיקרו סטודיו" ניידת



























דוגמא לקונספט שונה של דירת
מיקרו סטודיו
למשל, עיריית ניו יורק יצאה במכרז מיוחד על מנת ליצור פרויקט מגורים לצעירים שיתבסס על עיקרון המיקרו דירות (Micro Apartment) וזאת על מנת לייצר דירות מגורים קטנטנות לרווקים או זוגות צעירים במחירים נוחים שיש בהן את כל תנאי המחייה. יחד עם זאת הדירות הללו קטנטנות, ומשום כך שמם – מיקרו דירות. כאשר בבסיסן קיים כל האבזור אותו צריך ליחידות אלה.







פרויקט המיקרו דירות של עיריית ניו-יורק

יזם הנדלן אלעד עדן מספר על יחידת דיור מיקרו סטודיו
דוגמא של יחידת דיור מיקרו סטודיו

אלעד עדן מוסיף ומספר כי עיריית ניו יורק השיקה פרויקט של כ-60 דירות אשר גודל ממוצע שלהן הוא 20 מ"ר ומגיע עד ל-33 מ"ר, ויש בהן הכל בתוך הדירה. יחד עם זאת, מתוך הבנה לכך ששטחן קטן, מעצבי הפרויקט דאגו למספר רב של מתחמים משותפים ברחבי הבניין לשימוש חופשי של כל הדיירים. מוסיף אלעד עדן בנושא כי בין החללים יהיו חדר אסיפות ופגישות, חדר כביסה, בית קפה ציבורי, חדר אופניים, חדר כושר וחללי אחסון וגם גינה ציבורית על הגג (כפי שניתן למצוא כבר במספר מקומות בתל אביב).


שיטת בנייה טרומית מודולרית


יזם הנדלן אלעד עדן מדגים כיצד נבנה הבניין
שיטת הבנייה המודולרית - בניית הבניין מרכיבים טרומיים מוכנים
גם שיטת הבנייה של בניין היא גם ייחודית, זהו בניין ציבורי שנבנה בשיטת הבנייה המודולרית אשר במסגרתה כל החלקים מגיעים לאתר בנויים מראש ובאתר הם רק מורכבים ואנשי המקצוע דואגים לחבר את המערכות לתוך הבניין.




הפחתת יוקר המחייה?


יחד עם זאת, מדווח אלעד עדן כי בשורה התחתונה מחירי השכירות יהיו סביב ה-3,000$ לדירה. מחיר לא זול ואף יקר בהתחשב בגודל הדירה. בהתעלם ממחיר השכירות, זהו פתרון שכדאי למקבלי ההחלטות בממשלה לשקול ולו כפתרון ביניים להורדת נטל המחייה ומחירי השכירות.




סרטון של המיקרו דירה כפי שפורסם ביו-טיוב:

Elad Eden אלעד עדן

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

קניונים נטושים בארה"ב הופכים לבתי דירות